Sepia

Scrisorile din necunoscut
şi-au schimbat caligrafia-mi dragă/
destinatarul a plecat în călătorie
fără să-mi returneze scoicile/ rămas bun
mi-a spus pe vapor/
au cântat viorile.

vântul gâdilă ramurile dudului/
frunzele prind glas/ înfiorându-se
sub mine/ iau foc
cearceafurile/ patul întreg/ fereastra/ luna
mi-e fotograf/ pe veci
se pierd culorile şi melcii de mare.

noaptea se va transfigura
într-o cetate imensă/ atunci când
soldaţi metalici îmi vor sfârteca
viscerele/ nu există
îndurare în cetate/ e stupid să crezi
că vei fi cruţat de chinuri sau
încoronat în faţa norodului/
crescându-ţi vanitatea la final.

nu vreau candele/
prefer drumul până acolo unde
nu mai e nimic
decât prăpăstii şi culmi/ înalte
se văd gândurile celor
care au/ insomnii şi amintiri sepia.

Published in: on August 30, 2008 at 10:39 am  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://sophiekovalsky.wordpress.com/2008/08/30/sepia/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 comentariiLasă un comentariu

  1. imi plac mai mult strofele 3 si 4 insa la amandoua as schimba ceva

    „sfarteca viscerele” as inlocui cu „despica intestinele” viscere e un termen putin cam pretentios si mi se pare ca strica „chi-ul” poezie la fel cum de altfel o face ultimul cuvant al poeziei: „sepia”. se poate si fara el. „amintiri si insomnii” e suficient.

    in rest numai de bine🙂

  2. imi place cum suna „viscere”/ „visceral” :))) poate ca este pretentios, dar cred ca tine de gusturi :))
    acel „sepia” nu este intamplator. poezia este circulara, iar strofele depind una de cealalta.

    salutari😀


Lasă un răspuns

