liliacul

 

      „Pe drumul de acasa la facultate, te intalnesti zilnic pe strada cu aceeasi persoana cu un tatuaj in forma de liliac pe gat. Azi vrei sa aflii mai multe despre acea persoana…”
 
     – Salut! ii spun eu tanarului imbracat in negru si cu parul lung prins intr-o coada subtire.
       El ramane pe loc, desi semaforul indica, prin culoarea verde, trecerea permisa. Ochii mijiti ma cerceteaza atent, iar respiratia lui capata un ritm incetinit. Nu-mi raspunde, dar nu ma las intimidata si incerc sa-l invit in Cismigiu:
     – Ai chef de o plimbare prin parc?
     – Fie! si deodata buzele-i de desprind intr-un zambet care lasa la vedere dintii imobilizati de aparatul dentar.
     – Eu trec zilnic pe aici, in drumul meu spre facultate. Te-am vazut de multe ori si, trebuie sa recunosc, am remarcat tatuajul tau.
     – Nu esti originala, imi spune si isi aprinde o tigara cu bricheta pe jumatate goala.
     – Aceasta ramane prima ta impresie. Apoi cotesc la prima alee cu nadejdea ca acea initiativa stupida de a-l aborda ia sfarsit. Insa, aud sunetul bocancilor sai venind molcom in urma mea.
    – Hei, iarta-ma! N-am vrut sa te jignesc! incearca, totusi cu reticenta, sa reconstruiasca dialogul.
    – Imi pare rau, nu esti original, replic eu indiferenta.
      Rockerul se pare ca nu voia sa renunte:
    – Este un semn din nastere, nicidecum un tatuaj!
      Pe parcursul unei ore, el mi-a vorbit despre originea semnului distinctiv. Acesta i-a adus batjocuri mai ales in timpul copilariei, cand n-a reusit sa-i convinga pe prietenii sai ca s-a nascut cu forma unui liliac impregnata pe gat.  
     La sfarsitul plimbarii am aflat ca numele sau este Leif ca al unui cunoscut indian.

Published in: on Iulie 3, 2008 at 6:22 pm  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://sophiekovalsky.wordpress.com/2008/07/03/liliacul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 comentariiLasă un comentariu

  1. textul asta parca l-ai rupt de undeva🙂
    eu nu plec nicaieri, doar la lucru de luni pana sambata :))
    Si leif asta mi se pare ca ii vampir :))

    p.s.: m-ai stiu pe cineva cu o obsesie pentru fluturi, da stai ca asta avea liliac pe gat… of ce le mai incurc🙂

  2. da, l-am rupt :)) prea mult dialog, stiu.
    nu l-am intrebat pe leif si cu ce se hraneste :))

    lilieci, fluturi..ce mai conteaza😛

  3. nu e vorba de prea mult dialog ci de o stangacie in constructia acestuia. ai incercat tu sa spui ceva aici, numai ca nu prea te cred, nu m-ai convins. nu poti confunda un tatuaj cu un semn din nastere. era mai plauzibil daca te-ai fi gandit ca are o cicatrice in urma unei batai sau ceva de genu. in fine, una peste alta acel ,cotesc’ si ,replic’ suna prost

    dar te mai citesc🙂

  4. salut, „cititorule” :)) (fie cum vrei tu)

    imi pare bine ca ochiul tau critic imi parcurge textele si mai apoi concretizeaza impresiile in comentarii😀

    problema mea principala este proprietatea termenilor pe care n-o respect si, de aici, neverosimilitatea textelor.

    multumesc😀

  5. la ce proprietate te referi ?

    ps: te rugasem sa modifici tu comm-ul

  6. proprietatea termenilor se refera la sensul de baza al acestora (nu cel figurat). eu am inclinatii spre beletristica sau altceva, nicidecum jurnalism unde trebuie sa redai informatia exact asa cum o gasesti :))

    am modificat acolo.


Lasă un răspuns

