Cartile

       

                                        * Ai carte, ai patru ochi. *

     Ne place sa citim. Da, oamenii chiar citesc oricand, oriunde multe minuni. Reviste de tot felul si carti de supermarket (vezi Paulo Coelho. M-am convins de caracterul comercial pe care il au cartile lui). Pustoaicele cool din centru citesc “Blonde de milioane” (care nu suna bine din start, observand cacofonia evidenta din titlu). Mai sunt altii care citesc carti groase, vechi asemeni “Crima si pedeapsa” de Dostoievski sau “Rosu si negru” de Stendhal. Am intalnit un tanar care citea Biblia in metrou. Dar de ce intre statiile unui vierme urias unde atentia ne este distrasa de atatea rasuflari greoaie, de rugaciunile pe care cersetorii le spun in locul nostru, de manelele puse la telefoane aurii? Las asta pe seama unei grabe alaturi de care ne ducem zilele tot mai scurte.

     Imi place sa citesc. Am terminat “Dragostea in vremea holerei” de Marquez, dar si “11 minute” de Coelho. Mi-e tare simpatic acest Cartarescu al nostru, dar si Mihail Sebastian sau Lucian Blaga. Avem scriitori importanti ca Eliade sau Preda, Eminescu sau Nichita Stanescu. Recunosc ca sunt fana seriei “Pantalonii calatori” de Ann Brashares, dar mi-a placut si Kafka.

    

     Eu cred ca este necesar sa citesti in doze mari si variate ca sa descoperi ce iti place mai mult, sa-ti conturezi gusturile, sa-ti ridici nivelul culturii. Acest lucru este valabil si in muzica sau cinematografie.

Published in: on Februarie 5, 2008 at 2:57 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://sophiekovalsky.wordpress.com/2008/02/05/cartile/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

